loading...
خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال
علی بازدید : 26 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

انجین والت یک کیف پول رمز ارز نسبتا جدید است. با Enjin Wallet آشنا شده و بعد از بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها به آموزش کیف پول خواهیم پرداخت.

انجین والت یک کیف پول ارز دیجیتال موبایلی با امنیت بالا و رابط کاربری ساده است، به طوری که کاربران عادی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از دلایل محبوبیت سریع آن با وجود نداشتن تاریخچه‌ای طولانی، داشتن رابط کاربری بسیار راحت و سرراست است. حتی قابلیت‌های حرفه‌ای آن نیز در چارچوبی ساده و قابل فهم برای همه در دسترس قرار دارند. به عنوان نمونه‌ای از این ویژگی‌ها باید به مرورگر اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp)، ایر دراپ‌های QR کد و صرافی‌های ارز دیجیتال در کیف پول انجین اشاره کرد.

برای بیشتر کاربران، مهمترین معیار حین انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال داشتن امنیت بالا است. Enjin Wallet از این نظر جزو بهترین‌ها قرار می‌گیرد. دو لایه رمزنگاری برای محافظت از دیتای کاربران در نظر گرفته شده و یک کیبورد ایمن در دسترس قرار دارد. برخی قابلیت‌های امنیتی انجین والت منحصربه‌فرد هستند.

از تعدادی رمز ارز، شامل مهمترین‌ها در بازار نظیر بیت کوین، اتریوم (همه توکن‌های ERC20 و ERC1155)، بایننس چین و لایت کوین پشتیبانی می‌شود. کیف پول انجین متعلق به پلتفرم Enjin است، اما همچنان به توکن اختصاصی آن محدود نشده و از بیت کوین، اتریوم و چند ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

آشنایی متخصر با پلتفرم انجین (Enjin)

انجین کوین رمز ارزی توسعه یافته برای کالاهای مجازی است. سیستمی که این رمز ارز به آن تعلق دارد، مربوط به حوزه گیمینگ بوده و جزو بزرگترین انجمن‌های آنلاین در این زمینه به شمار می‌رود. شرکت Enjin پلتفرم و سکه دیجیتالی اختصاصی آن را تماما مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی طراحی کرد و هدفش ارائه ارز دیجیتالی کاربردی در زمینه گیمینگ است.

طبیعی است چنین اکوسیستم بزرگی یک والت کریپتوکارنسی اختصاصی برای خود طراحی کند. شاید انتظار داشته باشید انجین والت به عنوان کیف پول رسمی یک پلتفرم، تنها از ارز دیجیتال خود پشتیبانی کند، اما گستره پشتیبانی آن فراتر از Enjin Coin است. در قسمت‌های بعدی به طور کامل رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول انجین را معرفی خواهیم کرد.

آیا کیف پول انجین والت امن است؟

در توسعه کیف پول‌های ارز دیجیتال، به جرات می‌توان گفت مبحث امنیت مهمترین دغدغه برای توسعه‌دهندگان است. هکرها به طور مستمر به دنبال یافتن رخنه در والت‌ها هستند تا با سواستفاده از آن‌ها به نفع خود، سرمایه کاربران را سرقت کنند. بسیاری عقیده دارند در بین کیف‌ پول‌های کریپتوکارنسی مخصوص موبایل، انجین والت از نظر امنیت بالاتر از بقیه رقبا قرار می‌گیرد.

  • رمزنگاری دو لایه‌ای: AES (استاندارد رمزنگاری پیشرفته) سخت افزاری و همچنین رمزنگاری نرم افزاری به ترتیب در لایه پایین و لایه اپلیکیشن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. استاندارد رمزنگاری پیشرفته یا به اختصار AES مشخصه‌ای برای رمزنگاری داده‌های دیجیتال است که در سال 2001 توسط موسسه ملی فناوری و استانداردهای ایالات متحده آمریکا ایجاد شد.
  • کیبورد ایمن: صفحه کلید محافظت شده از ورود به سیستم تلفن همراه شما برای سرقت داده جلوگیری خواهد کرد. برای افزایش امنیت و جلوگیری از دستیابی کی‌لاگرها به اطلاعات صحیح، ممکن است محل قرارگیری کلیدها به صورت تصادفی تغییر کند.
  • بلاک کردن اسکرین شات و رمزنگاری حافظه رم (RAM): سطح سیستم عامل انجین والت از گرفتن اسکرین شات یا ضبط ویدیو از نمایشگر جلوگیری می‌کند. در سطح حافظه اصلی، تراکنش‌ها در یک رم ایمن انجام می‌شوند.
  • کتابخانه‌های سفارشی: کیف پول انجین از کتابخانه‌های سفارشی بهره می‌برد که کلیدهای خصوصی را از دستگاه بعد از استفاده حذف می‌کنند. این کار به طور قابل توجهی سرویس حمله را کاهش خواهد داد.
  • رفع رخنه‌های پردازنده: کدهای مخصوصی در نظر گرفته شده تا از نفوذ هکرها به واسطه رخنه پردازنده‌های دارای معماری ARM جلوگیری شود.
  • بررسی توسط تیم‌های حرفه‌ای: تیم امنیتی ORU با وجود بررسی‌های مستمر انجین والت هنوز هیچ رخنه‌ای در این کیف پول پیدا نکرده است که به واسطه آن هکرها بتوانند کلیدهای خصوصی و دارایی کاربران را سرقت کنند.
  • پشتیبانی از Samsung Blockchain Keystore: کیف پول انجین تحت سیستم دارای سطح امنیت نظامی Knox متعلق به شرکت سامسونگ، به منظور محافظت از کلیدهای خصوصی، از Samsung Blockchain Keystore پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال از دیدگاه کلی به دو دسته‌بندی سرد و گرد (کلد و هات) تقسیم می‌شوند. والت‌های سخت افزاری و کاغذی سرد و والت‌های موبایل، دسکتاپ و تحت وب گرم هستند. علت گرمای آن‌ها، اتصال دائمی به اینترنت است، به همین دلیل در مقایسه با دسته‌بندی دیگر به مراتب بیشتر در معرض حملات سایبری قرار دارند.

تیم توسعه‌دهنده انجین والت برای مقابله با این مشکل اقداماتی انجام داده است. به عنوان نمونه همه کلیدهای خصوصی، که روی حافظه داخلی گوشی هوشمند ذخیره و نگهداری می‌شوند، دو مرتبه رمزنگاری می‌شوند. در نتیجه اگر هکر به هر نحو به فایل دسترسی پیدا کند، هرگز قادر به رمزگشایی آن نخواهد بود. قبل از رسیدن به این مرحله، کیبورد مخصوص کیف پول انجین با کی‌لاگرها مقابله کرده و از ایمن بودن فرآیند رمزگشایی داخل دستگاه اطمینان پیدا می‌کند.

در نهایت باید به استفاده انجین والت از کتابخانه‌های سفارشی اشاره کنیم که بعد از ایجاد یک تراکنش و ارسال موفقیت‌آمیز رمز ارزها، کلید خصوصی مربوط به دارایی را از حافظه گوشی هوشمند حذف می‌کند. این برخلاف نحوه کار سایر والت‌های ارز دیجیتال موبایل است.

توسعه‌دهنده آن مدعی در نظر گرفتن ویژگی‌های امنیتی متعدد است، مواردی که کیف پول‌های عادی فاقد آن‌ها هستند؛ انجین والت در دام کی‌لاگرها نیفتاده و رخنه‌های امنیتی مربوط به پردازنده گوشی موبایل نظیر Meltdown و Spectre را جبران می‌کند. فراموش نکنید ریشه مشکل همیشه خود نرم افزار والت نیست و در برخی مواقع، هکرها از رخنه‌های سخت افزاری مربوط به گوشی‌های هوشمند، مخصوصا پردازنده آن‌ها، برای نفوذ و سرقت اطلاعات استفاده می‌کنند. اما انجین والت برای این مشکل نیز چاره اندیشیده است.

با وجود سطح امنیت بسیار بالای انجین والت همچنان توصیه می‌کنیم به منظور ذخیره و نگهداری سرمایه‌های رمز ارزی زیاد، از یک کیف پول سخت افزاری نظیر لجر نانو ایکس استفاده کنید.

کیف پول انجین از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که گفتیم، برخلاف انتظار کیف پول پلتفرم Enjin منحصر به توکن اختصاصی آن نیست و از تعداد قابل توجهی کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. برای نگهداری بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، بایننس کوین (BNB)، توکن‌های زنجیره بایننس (BEP2) و توکن‌های پلتفرم اتریوم مبتنی بر استانداردهای ERC20 و ERC1155 می‌توانید از Enjin Wallet استفاده کنید. بد نیست بدانید Enjin، استاندارد ERC1155 را معرفی کرد. توکن‌های ERC1155 در قالب دارایی‌های مورد استفاده داخل بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌شوند.

انجین والت به کاربران اجازه می‌دهد موجودی ارز دیجیتال خود را مرتب‌سازی و در قالب ارزش ارز رایج محل زندگی خود مشاهده کنند. از طرفی به لطف یکپارچگی آن با پلتفرم‌های Bancor ،Kyber و Changelly کاربران داخل خود کیف پول قادر به مبادله سریع توکن‌ها با یکدیگر خواهند بود.

انجین والت

طراحی و رابط کاربری

کیف پول انجین از طراحی تمیز، ساده و قابل درکی بهره می‌برد. برای مشاهده سریع موجودی خود، می‌توانید نحوه نمایش را از میزان رمز ارزها به ارزش مجموع آن‌ها در قالب ارز رایج محل زندگی خود تغییر بدهید. این قابلیتی ساده و در عین حال بسیار ارزشمند است، به طوری که کاربر در یک نگاه متوجه خواهد شد پورتفولیوی وی روی هم رفته چقدر ارزش دارد.

امکان ایجاد سریع کیف پول‌های جدید نیز بسیار کاربردی است. می‌توانید چند والت داخل برنامه ایجاد کرده و برای مدیریت سرمایه خود، هر یک را به قسمتی متفاوت اختصاص بدهید. به عنوان نمونه کیف پول مخصوص نگهداری بلند مدت رمز ارزها را از کیف پول محل ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال مورد استفاده برای پرداخت‌های روزانه جدا کنید. در نظر داشته باشید داخل انجین والت یا هر نرم افزار دیگر، هر والت دارای عبارت بازیابی جداگانه‌ای است، پس بعد از ایجاد یک کیف پول جدید داخل نرم افزار حتما عبارت بازیابی مربوط به آن را نیز در مکانی مطمئن یادداشت کنید.

در ارتباط با نمایش دارایی، کیف پول Enjin دارای یک مشکل است. وقتی می‌خواهید موجودی یک رمز ارز خاص را مشاهده کنید، عددی که در پایین و بالای صفحه نمایش داده می‌شوند، با یکدیگر اختلاف دارند. موجودی صحیح را عدد پایین صفحه نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید هیچ اتفاقی برای ارزهای دیجیتال شما رخ نداده و مشکل صرفا یک ایراد نرم افزاری است.

انجین والت

با وجود این مشکل، همچنان عقیده ما، رابط کاربری خاص و مملو از ویژگی‌های کاربردی انجین والت است. اگر تصویر زیر را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد کیف پول انجین فراتر از یک والت کریپتوکارنسی ساده است. Enjin Wallet تنها یک بخش کوچک از کل اکوسیستم گیمینگ بزرگ انجین به شمار می‌رود.

انجین والت

حرفه‌ای‌ترین راهکار، نگه داشتن بخش کمی از سرمایه رمز ارزی خود داخل یک هات والت به منظور پرداخت هزینه‌های روزانه یا تریدینگ، و ذخیره‌سازی بخش قابل توجه آن داخل یک کلد والت است، حتی اگر امنیت کیف پول گرم مورد استفاده به اندازه انجین والت باشد.

در نظر داشته باشید کیف پول انجین برای تریدرها و سرمایه‌گذارانی که پورتفولیوی آن‌ها متشکل از تعداد زیادی کوین است، گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. در هر صورت، این والت اختصاصی پلتفرم Enjin بوده و توسعه‌دهنده برای بی‌نیاز کردن کاربران دارای پورتفولیوی محدود، پشتیبانی از بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را نیز لحاظ کرده است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کوین و توکن ارز دیجیتال چیست؟ مقایسه Coin و Token

اگر به عنوان یک کاربر، توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار یا گیمر در پلتفرم انجین فعالیت می‌کنید، نصب کیف پول مخصوص آن برای شما ضروری است. همچنین اگر سرمایه‌گذاری‌تان به رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم و لایت کوین در کنار توکن‌های ERC20 محدود شده و روی امنیت کیف پول ارز دیجیتال تاکید زیادی دارید، مجددا Enjin Wallet گزینه مناسبی برای شما است. در غیر این صورت بهتر است به سراغ نرم افزار دیگری بروید.

دانلود و نصب کیف پول انجین والت

همانطور که گفتیم این یک کیف پول موبایلی است و تنها نسخه‌ای از آن برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس وجود دارد. همواره تاکید می‌کنیم برای جلوگیری از دانلود و نصب بدافزارها، که کلیدهای خصوصی‌تان را به سرقت می‌برند، اپلیکیشن‌های والت را از وب سایت رسمی شرکت توسعه‌دهنده آن‌ها دانلود کنید.

دانلود کیف پول انجین

برای دانلود انجین والت می‌توانید به نشانی enjin.io/software/wallet مراجعه کرده یا برای دریافت نسخه اندروید به Google Play Store و برای دریافت نسخه آی او اس به App Store بروید.

اکوسیستم Enjin Wallet

پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل تعویض

انجین، استاندارد توکن دیجیتال منحصربه‌فرد خود را با نام ERC-1155 ایجاد کرده است. با استفاده از آن می‌توان دارایی‌های قابل تعویض (Fungible – ارزها) و غیر قابل تعویض (non-Fungible) نظیر کارت‌های دیجیتال، حیوانات خانگی و پوسته‌های درون بازی را در دل شبکه اتریوم ساخت. با انجین والت قادر به دریافت یا ارسال توکن‌های غیر قابل تعویض خواهید بود. آن‌ها می‌توانند اقلام قابل جمع‌آوری یا دارایی‌های درون بازی باشند.

البته همواره می‌توانید به واسطه کیف پول انجین توکن‌های غیر قابل تعویض را با دوستان خود مبادله کنید. انجمن‌ها و گروه‌های تلگرامی به این منظور در نظر گرفته شده تا امکان مبادله توکن‌ها برای کاربران پلتفرم Enjin میسر شود. آدرس این گروه‌های تلگرامی t.me/erc1155buy و t.me/erc1155_collectibles است.

انجین والت

برای آشنایی با تمام بازی‌های کامپیوتری در Enjin Multiverse می‌توانید به نشانی اینترنتی everythingenjin.co/multiverse-games مراجعه کنید. همچنین با مراجعه به آدرس enjin.io/software/platform قادر خواهید بود توکن‌های غیر قابل تعویض مورد نظر خود را بسازید.

اسکن برای ایر دراپ‌های QR (انجین بیم)

انجین والت

یکی از بهترین قابلیت‌های انجین والت Enjin Beam است که با عنوان هدایای QR نیز شناخته می‌شود. هدایا را داخل کیف پول انجین می‌توان از طریق قابلیت اسکن QR کد (QR Scan) به دست آورد. آن‌ها در وب سایت‌ها، بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف قابل جمع‌آوری هستند.

بازار کیف پول انجین

کیف پول انجین

آیتم‌های Digital Collectible (توکن‌های ERC-1155) به طور مستقیم در بازار انجین، با استفاده از یک ویژگی توسعه یافته در دل کیف پول اختصاصی آن، قابل فروش هستند. این قابلیت به گیمرها اجازه می‌دهد بدون ریسک و با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم به مبادله آیتم‌ها با یکدیگر بپردازند.

بیشتر بخوانید: قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت چیست و چطور کار می‌کند؟

در تب Collectibles آیتم‌های قرار گرفته برای فروش قابل مشاهده هستند. فرآیند بسیار ساده و سریع است؛ فروشنده قیمت مورد نظر را تعیین و آن را با اجرای قرارداد هوشمند روی اتریوم (همراه پرداخت گس) تایید می‌کند. در ادامه این آیتم در بازار انجین والت در معرض دید عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

مبادله دارایی در انجین والت

اکوسیستم Enjin با Changelly ،Bancor ،Kyber و CoinSwitch همکاری می‌کند. به لطف این همکاری، نیاز به انتقال دارایی به حساب کاربری خود در صرافی‌هایی نظیر بایننس و کوین بیس به منظور مبادله و ترید رمز ارزها از بین خواهد رفت. کافی است ارز دیجیتال مبدا و مقصد را مشخص کرده و مقدار را تعیین کنید. در ادامه آن‌ها، بر اساس سفارش سایر کاربران، به یکدیگر تبدیل خواهند شد.

اگر بیش از یک صرافی تبدیل مورد نظر شما را ارائه کند، موضوع برای تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین گزینه به اطلاعتان خواهد رسید. برای نهایی کردن تبادل، کافی است روی کلید Convert ضربه بزنید.

کیف پول انجین

دسترسی مستقیم به بازار

انجین والت به کاربران اجازه می‌دهد به طور مستقیم به بازار دسترسی پیدا کرده و بعد از پیمایش بین توکن‌های غیر قابل تعویض موجود، موارد مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند. هزینه خریدها را می‌توان از موجودی خود در انجین والت پرداخت کرد.

بازار انجین

مرورگر اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp)

کیف پول انجین

کیف پول انجین حاوی یکی از بهترین مرورگرهای DApp است که تاکنون دیده‌ایم. رابط کاربری ساده و قابل فهم آن، صرافی‌ها، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مالی، بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی متعددی را نشان می‌دهد.

آموزش استفاده از کیف پول انجین والت

شبیه سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال، دانلود، نصب و استفاده از انجین والت نیز رایگان است. این نرم افزار را از طریق لینک‌های قرار گرفته در بخش دانلود دریافت و نصب کنید.

بعد از دانلود و نصب وارد برنامه شده و روی Crypto Wallet و سپس Create Wallet طبق تصویر زیر ضربه بزنید.

ساخت کیف پول انجین

رمز عبوری برای کیف پول مشخص کنید. در زمان تعیین پسورد و سپس بکاپ‌گیری از انجین والت از قرارگیری در محیطی ایمن و دور از بقیه اطمینان پیدا کنید. در صورتی که هر فردی رمز عبور کیف پول شما را مشاهده کند، قادر به سرقت دارایی‌تان خواهد بود.

البته نرم افزارها راهکارهایی برای جلوگیری از بروز اتفاقات این چنینی در نظر گرفته‌اند. به عنوان نمونه تایید نهایی انجام تراکنش ممکن است در گرو وارد کردن کد یکبار مصرف ارسال شده به ایمیل شما باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است روی نرم افزار مدیریت ایمیل گوشی هوشمند خود نیز رمز عبور قرار بدهید.

سپس رمز ارزهای دلخواه که قصد دریافت و نگهداری آن‌ها را روی کیف پول انجین دارید، مشخص کنید. الزامی برای این کار در ابتدای راه‌اندازی وجود ندارد و در هر زمان می‌توانید فهرست رمز ارزها را مدیریت کنید. در نهایت گزینه Create Wallet را در پایین صفحه لمس کنید.

ساخت انجین والت

اپلیکیشن از شما درباره گرفتن بکاپ از آن سوال می‌کند. این کار در صورتی که گوشی هوشمند گم شده یا به سرقت برود بسیار کاربردی است. همچنین در صورت تعویض گوشی هوشمند و نصب اپلیکیشن کیف پول انجین روی دستگاه جدید، به واسطه همین بکاپ قادر به بازیابی مجدد دارایی خود خواهید بود. در نظر داشته باشید رمز ارزها فاقد نهاد اداره‌کننده مرکزی هستند، به همین دلیل در صورت گم کردن کلیدهای خصوصی مربوط به ارزهای دیجیتال خود، هیچ راهی برای بازپس‌گیری آن‌ها وجود ندارد. پس اگرچه این مرحله زمان‌بر و خسته‌کننده به نظر می‌رسد، اما هرگز آن را به زمانی دیگر موکول نکنید.

بیشتر بخوانید: کلید عمومی و خصوصی چه مفهوم و تفاوتی در بلاک چین و ارز دیجیتال دارند؟

بکاپ شامل یک عبارت 12 کلمه‌ای است که باید آن را در مکانی ایمن یادداشت کنید. هر فردی که به این ترکیب کلمات دست پیدا کند، کنترل سرمایه شما را به دست خواهد گرفت، پس از عبارت بازیابی با دقت محافظت کنید. آن را هرگز در مکانی آنلاین، مثلا اپلیکیشن نوت‌برداری گوشی هوشمند خود، یادداشت نکنید. بهترین راهکار، نوشتن عبارت بازیابی انجین والت روی یک تکه کاغذ و نگهداری آن در جایی امن است. بهتر است برای اطمینان، چند نسخه از این کاغذ ایجاد و در نقاط مختلف نگهداری کنید.

بکاپ گیری کیف پول انجین

در ادامه از شما درخواست می‌شود برای تایید، به صورت تصادفی دو مورد از دوازده کلمه مربوط به عبارت بازیابی را که قبلا یادداشت کرده‌اید، وارد کنید. در مرحله بعد به منوی انتخاب کوین‌ها خواهید رفت. در اینجا همانند مرحله اول می‌توانید رمز ارزهای مورد نظرتان را برای دریافت و ذخیره‌سازی مشخص کنید. مجددا می‌توانید این عمل را به زمانی دیگر موکول کنید. اگر فهرست کوین‌ها و توکن‌ها مورد تایید است، گزینه Create Wallet را لمس کنید. مرحله نصب اکنون به پایان رسیده و به صفحه اصلی کیف پول انجین ارسال خواهید شد.

انجین والت

ارسال ارز دیجیتال در انجین والت

در صفحه اصلی کیف پول خود، رمز ارز مورد نظر را برای ارسال انتخاب کنید. در اینجا به عنوان مثال، قصد داریم مقداری بیت کوین به آدرسی دیگر انتقال بدهیم. بعد از لمس کوین یا توکن مورد نظر (تصویر دوم در پایین) گزینه Send را لمس کنید. در همین صفحه، قادر به مشاهده تاریخچه تراکنش‌های همین رمز ارز خواهید بود. گفتنی است، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، عددی که به عنوان موجودی در گوشه بالا و سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود، اغلب صحیح نیست. مشکلی برای موجودی شما به وجود نیامده و ایراد فقط یک مشکل نرم افزاری است که توسعه‌دهنده هنوز برطرف نکرده است.

در صفحه ارسال (تصویر سوم در پایین)، می‌توان بعد از لمس گزینه Advanced Mode، تعداد ساتوشی‌ها به ازای هر بایت را مشخص کرد. هر چه این میزان بیشتر باشد، کارمزد و سرعت انجام تراکنش افزایش پیدا خواهد کرد.

انجین والت

در صفحه ارسال سه راه برای وارد کردن آدرس مقصد (دریافت‌کننده) دارید. می‌توانید آدرس را به صورت دستی تایپ کرده یا آن را کپی – پیست کنید. گزینه سوم که مخصوص کیف پول‌های موبایلی است، اسکن QR کد آدرس والت دریافت‌کننده محسوب می‌شود. به شدت توصیه می‌کنیم از روش اول پرهیز کنید؛ آدرس‌ کیف پول‌ها حاوی تعداد زیادی کاراکتر است، به همین دلیل حین تایپ کردن احتمال بروز اشتباه به شدت افزایش پیدا می‌کند. از طرفی می‌دانیم در صورت انتقال رمز ارز به مقصدی اشتباه، دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد.

در این مطلب روش سوم را انتخاب و آدرس کیف پول دریافت‌کننده را در انجین والت اسکن کردیم. به این منظور آیکون QR کد واقع در گوشه بالا و سمت راست را لمس کرده و بعد از باز شدن اپلیکیشن دوربین، آن را مقابل بارکد قرار بدهید. یک گزینه کاربردی در اینجا، امکان انتخاب QR کد مقصد در قالب تصویری داخل گالری است.

ارسال ارز در انجین والت

وقتی آدرس را اسکن کردید، مجددا به صفحه ارسال بازخواهید گشت. در صورت کپی – پیست کردن آن، در همین صفحه باقی می‌مانید. گزینه بعدی که باید برای ارسال داخل انجین والت مشخص کنید، مقدار انتقال است. آن را به صورت دستی مشخص کرده یا با لمس گزینه All کل موجودی خود از ارز دیجیتال مورد نظر را ارسال کنید. سومین گزینه همان ساتوشی به ازای هر بایت است. پیشتر گفتیم بر اساس عدد وارد شده در اینجا، کارمزد و سرعت تراکنش را مشخص می‌کنید.

اما چه عددی در اینجا وارد کنیم؟ برای پی بردن به این موضوع، می‌توانید از وب سایت whatthefee.io کمک بگیرید. البته این وب سایت مربوط به بیت کوین است. وب سایت نام برده اعلام می‌کند در هر زمان، میزان انتظار برای تایید تراکنش چقدر خواهد بود.

داخل جدول، مقادیر با رنگ مشکی نشان‌دهنده درصد احتمال زمان‌بر شدن تراکنش به میزان عدد اعلام شده است. در نظر داشته باشید وب سایت نمی‌تواند به طور دقیق زمان انتظار را اعلام کند، اما بر اساس فاکتورهای مختلف، مشخص می‌کند عدد اعلام شده چقدر دقیق است. اعداد وسط مقدار ساتوشی به ازای هر بایت را نشان می‌دهند. به عنوان نمونه، بر اساس دومین تصویر در پایین، بخش سبز رنگ در گوشه بالا و سمت راست به این معنی است که با 20.1 ساتوشی به ازای هر بایت، به احتمال 95 درصد زمان تراکنش 0.5 ساعت (سی دقیقه) خواهد بود. 

در وارد کردن مقدار ساتوشی به ازای هر بایت دقت کنید. افرادی بدون اطلاع، مقادیر زیادی را برای کارمزد پرداخت می‌کنند، بدون این که واقعا برای پردازش تراکنش خود عجله داشته باشند.

کیف پول انجین

بعد از مشخص کردن آدرس مقصد، میزان ارسال و مقدار ساتوشی به ازای هر بایت داخل کیف پول انجین والت روی گزینه Next Step ضربه بزنید. با این کار به صفحه تایید تراکنش ارسال خواهید شد. یک مرتبه همه جزئیات را بررسی کرده و از صحت مقادیر وارد شده اطمینان پیدا کنید. در نهایت گزینه Send Now را لمس کنید.

دریافت ارز دیجیتال در انجین والت

در صفحه اصلی کیف پول انجین والت رمز ارز مورد نظر را لمس کنید. اگر به صورت پیش‌‌فرض این ارز دیجیتال نمایش داده نشده است، روی گزینه + در گوشه بالا و سمت راست ضربه زده و آن را به فهرست اضافه کنید. در اینجا نیز به عنوان مثال قصد داریم مقداری بیت کوین دریافت کنیم.

بعد از ورود به صفحه ارز دیجیتال مورد نظر گزینه Receive را لمس کنید. در ادامه آدرس انجین والت شما برای دریافت بیت کوین در قالب ترکیبی از کاراکترها و همچنین یک QR کد نمایش داده می‌شود. آدرس را کپی کرده و برای فرد ارسال‌کننده پیست کنید، یا QR کد را در اختیارش قرار بدهید.

دریافت رمز ارز در انجین والت

وقتی با موفقیت رمز ارزی را دریافت کردید، موجودی آن داخل کیف پول انجین شما به‌روزرسانی خواهد شد. با لمس آیکون پیکان کوچک کنار گزینه Value، ارزش موجودی شما بر اساس ارز رایج محل زندگی‌تان نمایش داده خواهد شد.

دریافت ارز دیجیتال انجین والت

منابع:

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 419
  • بازدید کلی : 1,365